Página Principal
 
VOLTAR PARA A PÁGINA ANTERIOR

            

 

The Last Conversation: A GBC Position Paper on B.V. Narayana Maharaja

BY: SUN STAFF

http://www.harekrsna.com/sun/editorials/04-10/editorials5957.htm

Resposta

Apr 05, CANADA (SUN) — Following is a PDF document released by the GBC Executive Committee on March 24, 2010. The presentation begins with a cover letter from the GBC Executive Committee, followed by part one of the paper, entitled "Conversation Between Srila Prabhupada and H.H. Narayana Maharaja—Vrindavan, October 8, 1977. This includes a transcript of the audio recording of that conversation in Bengali, with English translation.

 

The second part of the paper, entitled "The Last Conversation," is an analysis of the October 8, 1977 conversation. As the Executive Committee states, the conclusion of their presentation is:

 

 

Download the complete paper with cover letter (PDF)

NOS GUARDIÕES

 

Sobre essa assunto recomendamos também a leitura de http://www.guardioes.com/Decisao_do_Acarya.htm

 

 

Resposta


RESPOSTA de Didi Syamarani Devi Dasi

 

Bhagavat Maharaja: My Response to the GBC Paper: The Final Conversation

 

CONCLUSÕES QUE SE CHEGA

   Dandavat pranams,

    Todas as glories á Sri Sri Guru and Gauranga

     Queridos devotos de Deus,

    Recentemente, recebi o ultimo artigo do GBC tentando minimizar a relação entre Srila Bhaktivedanta Narayana Maharaja e seu siksha guru Srila Bhaktivedanta Swami Maharaja. Desafortunadamente, pessoas afligidas por icterícia vê tudo como se fosse de uma cor ou um gosto só, assim também uma pessoa afligida pela concepção errônea, vê contradição em todo lugar. Na verdade, eu li este documento várias vezes e não vi nenhuma contradição no que foi dito e no que está sendo exposto pelas palavras de Srila Narayana Maharaja.

   Não quero me estender muito neste artigo, então vou apenas citar alguns pontos.:

 

   A seguir, a essência do que foi clamado pelo GBC, “A mais proeminente desta fábulas é a descrição das palavras de Prabhupada no seu ‘leito de morte’ :  1- Ele falhou em ensinar seus próprios discípulos adequadamente; 2- a razão disto é baseada na natureza degradada dos seus discípulos; 3- Em conseqüência disto, Prabhupada apontou Narayana Maharaja como a pessoa ideal para completar o trabalho; 4- Devido á inaptidão de seus próprios discípulos, Prabhupada quis que Narayana Maharaja o colocasse em seu samadhi.

 

 

   1- O primeiro ponto citado por eles foi “Ele falhou em treinar seus próprios discípulos adequadamente”. Isto é um fato óbvio, basta ver o triste passado dos líderes da Iskcon. Na época da partida de Prabhupada, os líderes incluídos como estando perfeitamente treinados eram:

   Bhavananda, Jaya Tirtha, Brahmananda, Garga Muni, Bhagavan, Harikesh, Surabhi Swami, Hari sauri (Prabhupada Krpa Swami), Ramesvara, Drstadhumana, Adi Keshava, Sudama, Kirtananda, Hamsadutta ... precisa mais ....... Foi algum dos discípulos de Prabhupada, treinado até o nível da devoção pura? Até mesmo no estágio de bhava, o aspirante deve permanecer sob a guia e proteção de um sadhu, se não tem que experimentar dificuldades na vida espiritual, como foi mostrado no passado pela queda de Bharata Maharaj no quinto canto do Bhagavatam. Desafortunadamente, o GBC tem feito uma errônea tradução para as palavras de Prabhupada “yatata pari siksha diyechi, karche ora” a qual na verdade deveria ser traduzida como “Treinei eles o máximo que pude”. Na verdade, sendo um devoto puro, Prabhupada tem ilimitada potência para dar um treinamento perfeito, mas seus discípulos puderam pegar a misericórdia dele apenas de acordo com a própria rendição, e como temos visto, sobre as histórias dos ex-líderes do GBC, a rendição não era muito substancial. O porquê disto foi explicado por Srila Prabhupada mesmo “porque eles eram como mlechas e yavanas (demônios), fiz o melhor que pude para treina-los.” Então, o ponto é que Prabhupada estava tentando porém não pôde treina-los até o próprio estágio da devoção pura. Eu acho que haviam muito poucos discípulos que podem levantar as mãos e clamar que foram treinados perfeitamente na devoção pura.

 

   2- O segundo ponto é “a razão desta falha foi baseada na degradada natureza dos seus discípulos” o GBC estão simplesmente repetindo as palavras de Srila Prabhupada. “Eles não tem qualquer ‘background’ hereditário”. Todos vieram de famílias de mlechas e yavanas. Eu tenho treinado eles de acordo com minha habilidade. Eles também estão tentando da melhor maneira. O GBC tem feitos grande esforço para mostrar que Srila Narayana Maharaja não está representando Srila Prabhupada porque Narayana Maharaja destacou que Prabhupada disse á ele: “Por favor, treine meus discípulos. Eles são como macacos. Eu não pude treina-los muito.” Na verdade Narayana Maharaja foi muito bondoso ao descreve-los como macacos, porque seu Guru o descreveu como sendo bem pior que isso. Melhor ser chamado de macaco do que de mlecha e yavana. No glossário da BBT de Prabhupada, é dado o significado de mlecha – humanos não civilizados e geralmente comedores de carne; e yavana – uma classe de seres humanos que caíram da cultura védica, uma pessoa de classe baixa, geralmente comedora de carne, um bárbaro.

   Um macaco é um sub-humano, e mlechas e yavanas são considerados entidades sub-humanas, como foi dito por Srila Prabhupada em um comentário no Srimad Bahagavatam: “No movimento da consciência de Krishna estes discípulos que são como macacos, sendo incapazes de seguir os estritos princípios regulativos, algumas vezes caem e tentam formar uma sociedade baseada no sexo. Esta é a prova de que tais pessoas são descendentes dos macacos, como confirmado por Darvin.”

E ..... “Como sempre, incapazes de seguir estes princípios, tais farsantes caem de novo tomando refúgio nos sudras, quem são muito espertos em fazer arranjos para as indulgências sexuais. Sexo é muito proeminente em animais como macacos, e tais pessoas que são iludidos por sexo podem ser chamados de macacos.”

   A  razão pela qual Narayana Maharaja foi tão bondoso foi também explicado por ele há 15 anos atrás, e isto também tem sido falado pelo GBC como uma explicação, ele diz: “Na época Srila Prabhupada falou em bengali para que outros não pudessem entender. Se ele falasse que todos os discípulos eram ignorantes, que eles não sabiam muita coisa, e que eles eram imperfeitos, ele poderiam ficar agitados. Por esta razão ele falou muitas coisas em bengali. Ele me disse: “ Eu trouxe eles, mas não pude treina-los completamente.’ Assim, as palavras de Prabhupada se tornaram profeticamente verdadeiras, pois quando o GBC entendeu que seus Gurudeva os chamou de mlecchas e yavanas 30 anos atrás, eles agora ficaram agitados e escreveram uma resposta de 40 páginas.

 

   3- O GBC tem declarado que “Prabhupada apontou Narayana Maharaja para completar seu trabalho. Isto também foi dito na conversa de Prabhupada com Narayana Maharaja onde ele diz: “Prabhupada(Bhaktissidhanta) e Thakur Bhaktivinoda tinham o desejo de que deveríamos pregar juntos, coletivamente, na América e na Europa.” Não é isto uma prova de que a Iskcon deveria pregar junto com a Gaudiya Math? Este não era o desejo de Bhaktissidhanta Sarasvati Thakura, Bhaktivinoda Thakur e então de Srila Prabhupada? Narayana Maharaja não disse que este é o desejo do Guru Parampara? Srila Prabhupada continua. “Após minha partida, todos devem trabalhar juntos.. “Assim, ele não disse somente que Narayana Maharaja e a Gaudiya Math deviam trabalhar juntos com a Iskcon, mas para a Iskcon trabalhar  cooperar também com a Gaudiya Math. Prabhupada explica que temos todas as facilidades se “trabalhamos juntos” há muitos grandes templos, há lugar suficiente para todos. Se tudo acontecer enquanto eu ainda estiver aqui, será muito bom.”

   Srila Narayana Maharaja então disse para Prabhupada que devotos da Iskcon estavam treinados suficientemente, para deixar Prabhupada sem ansiedade, aí ele diz: “Ah, isto é muito bom. Deve ser assim mesmo. Você criou algo; agora se todos trabalham juntos e mantém isto.. Você os treinou. Ainda sim se no futuro ele se tornarem ainda mais unidos e colaboram, então uma coisa maravilhosa acontecerá no mundo.” Depois, Prabhupada explicou que na verdade ele não havia os treinado apropriadamente porque eram todos mlecchas e yavanas, mas ele fez seu melhor. Depois ele disse: “Eles não tem um ‘background’ hereditário. Eu tentei de acordo com minha habilidade. Eles também estão fazendo seu melhor. Então, a conversa deve ser refletida por inteiro. Ninguém pode simplesmente entender tudo isto fora do seu contexto e depois apresentar aos leitores. Porque ele disse todas estas coisas á Srila Narayana Maharaja em sua última conversa? Óbviamente, Srila Narayana Maharaja pôde entender seu ‘mano bhistam’ (desejo interno), o qual qualquer um (á não ser os que não querem ver, cegos) pôde também ver.

    Srila Prabhupada sempre dava a analogia do homem cego e o homem manco. O homem manco representa a Índia e o homem cego representa o ocidente. A Índia era materialmente manca e o ocidente era espiritualmente cego. Se ambos se unissem, uma coisa maravilhosa poderia acontecer. Aqui, a Gaudiya Math pode ser comparada com o homem manco e a Iskcon com o homem cego, nossos Acharyas prévios queriam que trabalhássemos juntos e este desejo foi expressado por Srila Prabhupada. Talvez um homem cego não pode entender este pensamento, mas Srila Narayana Maharaja sabia o que Prabhupada queria dizer, então ele disse: “Sempre que eles me chamarem, para consultar comigo, perguntar algo ou me chamar em algum lugar, eu vou fazer tudo isto de acordo com a minha habilidade.Mesmo que minha qualificação seja muito pequena. Tudo que puder, farei da melhor maneira. Eu o considero como sendo meu Siksha Guru.

 

   4 – A última descordância encontrada no papel da Iskcon sobre as palavras de Prabhupada foi dita por eles. “Devido ao inapropriado treinamento de seus próprios discípulos, Prabhupada quis que Narayana Maharaja o pusesse em seu samadhi.” Se os discípulos dele como Bhakticaru Maharaj e Bhavananda já sabiam tudo, então porque eles teriam que consultar Srila Narayana Maharaja sobre os detalhes da cerimônia de samadhi?. Lembrando a conversa:

 

   Prabhupada : Você já consultou com Narayana Maharaja?

   Tamal Krsna: Sim. Esta manhã, Bhakticaru Swami, Bhaktiprema Swami e Sridhar Swami foram vê-lo, e Narayana Maharaja descreveu toda a cerimônia para a partida do vaishnava exaltado.

  

   Então, não foi dado treinamento completo, por isso eles tiveram que pedir auxílio á um vaishnava sênior.

 

   Porém, as palavras mais ofensivas do todo o artigo foi seguida por vaishnava aparadha, isto está na página 28:

 

   “Parece que a idéia da participação de Srila narayana Maharaja na cerimônia partiu dele próprio, e não de Srila Prabhupada”  Isto sugere diretamente que Narayana maharaja foi para a cerimônia de samadhi por livre espontânea vontade ou alguma coisa deste tipo. Considerando que na mesma conversa Prabhupada pergunta á Narayana Maharaja se ele em pessoa estria lá para organizar e fazer tudo, e que ele era a única pessoa que podia dirigir toda a cerimônia e ao mesmo tempo dizer que Narayana Maharaja foi lá por interesse próprio é simplesmente insatisfatório, inaceitável.

    Considerando também que Prabhupada não havia dado o gopi mantra á nenhum dos seus discípulos na hora de seus sanyassa, então quem escreveria o mantra em seu divino corpo na hora do samadhi? Vocês podem ver no vídeo, Narayana  Maharaja escrevendo o mantra na divina testa de Srila Prabhupada.

 

    Claro que a real razão que Srila Prabhupada não quis que seus discípulos tocassem em seu corpo foi por que eles o envenenaram, por isso ele requisitou Narayana Maharaja á bota-lo em samadhi. Eu escutei isso diretamente de Srila Narayana Maharaja

   Não quero gastar muito tempo nisto. Estou muito feliz que o GBC tem tanto tempo para compor 40 páginas sobre este assunto. Melhor para eles é reparar sobre suas próprias desviações, tal como votar sem os Acharays, votar sobre a queda da jiva, o sistema de Acharya por zona, o fiasco do gurukula etc..., do que tentar achar defeitos no caráter de um vaishnava exaltado.

    È claro que para as almas afortunadas que tomaram refúgio em Srila Prabhupada, e estão satisfazendo seu desejo de obter devoção pura por permanecer sob a guia dos puros Gaudiya Vaishnavas, para este devotos aplicamos o verso do Bhagavad Gita (9.30)

 

api cet su-duräcäro bhajate mäm ananya-bhäk

sädhur eva sa mantavyaù samyag vyavasito hi saù

 

 “Até mesmo se alguém comete a ação mais abominável, se ele está engajado em serviço devocional, deve ser considerado santo pois está apropriadamente situado no serviço determinado.”

 

   Enquanto que aqueles que procuram faltas e criticam os Vaishnavas, são abomináveis.”

 

   Este é o princípio

 

   Desejando o melhor á todos, e orando para suas retificações

 

 

Conclusão que se chega analisando os fatos conscientemente.

 

(escrito de forma não diplomática e não compromissada)

 

 

    Após lermos as refutações do artigo divulgado recentemente pela Iskcon, muito bem faladas por Damodara Maharaja e Syamarani didi de acordo com o siddhanta e as palavras de Srila Prabhupada e Srila Narayana Maharaja, acho que fica muito claro á todos  a intenção pela qual foi exposto aquele artigo tentando fazer com que seus seguidores acreditem que Srila Narayana Maharaja não era assim tão querido á Srila Prabhupada como ele fala e como o próprio Srila Prabhupada falou em uma carta: “Narayana Maharaja, a minha relação com você é baseada em amor espontâneo.”, chegamos á conclusão que tais fatos ocorrem simplesmente para a manipulação de seus seguidores, entre os quais estão pessoas não-sinceras na busca por Sri Krishna, pessoas ainda perdidas, pessoas inocentes e principalmente pessoas mal-intencionadas. Ouvimos falar aqui que a propaganda é a alma do negócio, assim a iskcon existindo como um ‘bom negócio’ que arrecada milhões para o desfrute dos que estão lá em cima, com certeza faz de tudo para continuar vendendo seu produto através de marketings falsos porém bem montados pelos líderes.

    Visto que já não há mais devotos puros nesta Iskcon desde que Srila Prabhupada abandonou o planeta, os fatos comprovam isto, pessoas com tendências demoníacas ainda tentam sugar todo o trabalho construído por Srila Prabhupada. Retirando coisas materiais de um trabalho espiritual, elas se arruínam e arruínam a vida dos outros. A principal razão disto tudo é vaishnava aparadha, ofensa aos vaishnavas elevados. Srila Bhaktivinoda Thakura escreveu em uma canção. “hari sthane aparadhe tare hari nam, toma sthane aparadhe nahika edana” (Ofensas cometidas aos pés de lótus de Hari, são absolvidas pelo santo nome, mas ofensas cometidas á você (vaishnavas), não há qualquer chance de liberação). Não há como pagar a dívida quando esta é devido á ofensa ao devoto puro. Srila Gurudeva em um comentário do Bhagavad Gita disse que até mesmo um assassino ou um ladrão, terá a oportunidade de liberação um dia, mas que ofensores dos vaishnavas, nunca terão tal oportunidade, nunca. Então, de acordo com estas palavras dos Acharyas, vemos que até mesmo assassinos e ladrões são melhores do que os atuais líderes da Iskcon. Como diz Srila Sridhar Maharaja (no livro Coração e Aura) quando perguntado quem é melhor, um karmi ou um sahajiya, ele diz: “Qual é melhor, um pobre ou um ladrão? Um tinha dinheiro e o perdeu, o outro está pousando de rico praticando o que é errado. Quem está desconectado poderá ser reconectado em breve, mas sahajiya (farsante) significa que ele teve uma conexão com a verdade, ficou desconectado e depois escolheu o caminho errado. Então, qual é a melhor posição, não conseguir a coisa verdadeira ou conseguir a coisa errada? Qual é superior. No gita se menciona que em tamo-guna pensa-se que ‘A’ é ‘B’, em rajo-guna existe a dúvida se isto ou aquilo é real ou não. Mas pensar que ‘A’ é ‘B’ e que ‘B’ é ‘A’ é o pior tipo de erro. Eles estão desorientados, sahajiya significa mal-orientado. Uma meia verdade é pior que uma mentira. No saranagati de Bhaktivinoda Thakur, encontramos: “A associação com aqueles que são desfrutadores dos sentidos inteiramente convictos nunca pode ser tão prejudicial ao bem estar espiritual como seria a companhia de um impersonalista. Se uma pessoa admite que não tem dinheiro e a outra mostra um dinheiro falsificado e clama que “isto é dinheiro” então sua posição é pior pois ela está ocupada em falsificação”. Assim, embora muitos pensem que apesar de todas estas ofensas, enganos, estupros, homosexualidade, assasinatos, quedas de sanyassis ..... ainda sim tem algo de bom lá, espero que estas palavras de Sridhar Maharaja sejam refletidas para o bem de alguém.

    Para quem pensa que é apenas a Gaudiya Math que expõe estas, coisas por favor, vejam o blog que o ex-líder da iskcon por vários anos, Bhagavam Das, escreveu em uma entrevista. http://bhagavandasa.blogspot.com/  Aqui ele diz claramente que abandonou tudo depois que foi visitar seu filho no Gurukula da Iskcon em Mayapur e seu filho disse á ele que estava sendo espancado de madrugada para acordar pro mangala-arati e que várias crianças haviam sido molestadas, para não dizer estupradas. Para leitura na íntegra, favor ver no blog dele.

   Fica aqui este alerta á todos, que reflitem sobre isto visando salva-los do pior, que ´vaishnava aparadha e sahajismo. Sabemos que tais fato são bastante tristes e decepcionantes porém se ninguém falar sobre, mais e mais pessoas irão ao inferno chamado Maha raurava por ofensas aos devotos puros do Senhor.

 

 

 

Mais caído, porém abrigado nos pés de lótus dos Gaudiya Vaishnava Acharyas

 

baladeva das bramachari

 

  

 

A fallen servant of the servant

 

B.V.Damodara Maharaja

 

 Dandavat pranams,

All glories to Sri Sri Guru and Gauranga .
 
Dear Vaisnava devotees of the Lord,
          Recently I was sent the latest GBC article attempting to minimize the relationship between Srila Bhaktivedanta Narayana Maharaja, and His siksa guru Srila Bhaktivedanta Swami Maharaja. Unfortunately, one afflicted with 
jaundice sees everything as yellow, in the same one afflicted with misconception sees contradictions everywhere.
Actually, I have read the document several times and see no contradictions whatsoever between what was said, and what is claimed to be said by Srila Narayana Maharaja.

 

I don't want to make this article so long, so I will just stick to the main points;
 
          The essence of the claims by the GBC is the following, "The most prominent of these fabulations is the depiction of death-bed professions by Prabhupada that (1) he had failed to teach his own disciples adequately; that (2) the reason for his failure was the debased and degraded nature of his disciples; that (3) Prabhupada consequently appointed Narayana 
Maharaja himself to complete the job; and that (4), given the unfitness of his own disciples, Prabhupada wanted Narayana Maharaja instead to put him in samadhi."   
 
(1) The first point raised by them is "he had failed to teach his own disciples adequately" This is an obvious fact given the sad past of the leaders of the ISKCON society. Considering at the time of Srila Prabhupada departure, the leaders included such perfectly trained disciples such as;
 
           Bhavananda, Jaya-Tirtha, Brahmananda, Garga-muni, Bhagavän, Harikesh, Surabhi Swami, Hari-sauri (Prabhupada Kripa Goswami), Rameswara, Drstadhumana, Adi-kesava, Sudama, Kirtananda, Hamsadutta.....need I go on. Had any of Prabhupada's disciples been trained up to the level of pure devotion? Even upon the attainment of bhäva one should remain under the guidance and protection of sädhu-sanga, or one will experience difficulties in spiritual life, as is shown by the past-time of the fall down of Bharat Maharaja in the fifth canto of the Srimad Bhägavatam. 

 

Unfortunately, the GBC have given an incorrect slant to their translation of Prabhupada's words of 'yatata pari shiksa diyechi, karche ora' which should actually be translated as 'I have trained them as much as I could'. Actually as a pure devotee, Srila Prabhupada has unlimited potency to give perfect training, but unfortunately the disciple can only catch the mercy of the guru according to their surrender, and as we see from the histories of the ex-leaders of the GBC, this surrender was not very substantial. Why this is so is explained by Srila Prabhupada himself "because they are from mleccha and yavana backgrounds, I tried my best to train them." Thus the point that Prabhupada is trying to make is that he could not train them up to the proper standard of pure devotion. I think that there are very few disciples of Srila Prabhupada who can raise their hands and claim to have been perfectly trained in pure devotion.
 
 
          (2) As for the second point that "reason for this failure was the debased and degraded nature of his disciples", the GBC are simply repeating Prabhupada's own words verbatim. "They do not have any hereditary background. All are from mleccha and yavana family background. I have trained them according to my ability. They are also doing their best."
          
          The GBC have made great efforts to show that Srila Narayana Maharaja is misrepresenting Prabhupada because Srila Narayana Maharaja claimed that Prabhupada said, "You should help my disciples. They are like monkeys, I could not train them so much." Actually Srila Narayana Maharaja is being kind by describing them as monkeys, because their Guru Maharaja has described them as being worse. It is better to be called a monkey rather than a mleccha and yavana. In Prabhupada's BBT the glossary gives the translations for mleccha as (uncivilized humans, outside the Vedic system of society, who are generally meat-eaters.), and a yavana is (a class of humans fallen from the Vedic culture; a low-class person, generally a meat-eater; a barbarian.) A monkey is a sub-human, and mlecchas and yavanas are considered as sub-human beings, as quoted by Srila Prabhupada in his Srimad Bhägavatam commentary, "In the Krishna consciousness movement these monkey disciples, being unable to follow the strict regulative principles, sometimes fall down and try to form societies based on sex. This is proof that such people are descendants of monkeys, as confirmed by Darwin. In this verse it is therefore clearly stated: yathä vänara jäteù."
 
          And....."However, being unable to stick to these principles, these rascals again fall down and take shelter among Sudras who are very expert in making arrangements for sex indulgence. Sex is very prominent among animals like monkeys, and such people who are enlivened by sex may be called descendants of monkeys."
 
          The reason Srila Narayana Maharaja is being so kind was also explained by him 15 years ago, and this has been also given by the GBC as an explanation, he says, "At that time he (Srila Prabhupada) spoke in Bengali so that others would not understand. If he were to say that all his disciples were ignorant, that they did not know very much, and that they were imperfect, they may have become upset. For this reason he spoke so many things in Bengali. He told me, "I brought them, but I could not teach them in full." Thus the words of Srila Narayana Maharaja have prophetically become 
true, because when the GBC understood that their Gururdeva called them mlecchas and yavanas 30 years ago, they have become upset and wrote a 40 page reply.
 
* Syamarani didi's note
I personally heard this Bengali cassette tape recording of the recorded conversation that the gbc is referring to, and I was one of the editors. That's how  I know that the iskcon translation missed one important Bengali word - banara - which means monkey. Moreover, even if the word banara wasn't there, aremlechas and yavanas much better than banaras?
 
(3) ) The GBC has stated that "Prabhupada consequently appointed Narayana Maharaja himself to complete the job (of giving them full training). This was also stated in the conversation, where Prabhupada says in the beginning of the conversation, "Prabhupada and Bhaktivinoda Thakura wanted that weshould preach in Europe and America. Another desire was that everyone should preach collectively." Is this not a statement that Iskcon should work   together with the Gaudiya Math? Is this not the desire of Srila Bhakti Siddhänta Sarasvaté Thakura and Srila Bhaktivinode Thakura, (thus also a desire of Srila Prabhupada)? Is not Srila Narayana Maharaja being told that this is the desire of the Guru Paramaparä? Srila Prabhupada continues, "And after I have gone, everyone should all come together . . ." Thus Prabhupada is not just instructing Srila Narayana Maharaja, and the Gaudiya Math to work co-operatively with Iskcon, but for Iskcon to work together with the Gaudiya Math. Prabhupada explains that we have all the facilities in terms of "If all work united-there are big, big temples; there is sufficient place to stay; there is no lack of manpower. If everything happens when I am here, that will be very nice."
 
Srila Narayana Maharaja then tells Prabhupada that Iskcon devotees are sufficiently trained, so as to put Prabhupada out of anxiety, thus he says, "It is very nice. This is how it should be. You have created something; if they all work together and maintain it. You have trained them. Yet in the future if they become even more united and help, then a wonderful thing will happen in this world." Then Srila Prabhupada explains that actually he hasn't been able to train them properly because they are all mlecchas and yavanas, but he tried his best, and they are also trying their best with their insufficient training, Thus he says, "They do not have any hereditary background. All are from mleccha and yavana family background. I have trained them according to my ability. They are also doing their best."
 
So the entire flow of the conversation should be looked upon as a whole. One cannot simply pull random statements out of context, and present them to a reader. Srila Prabhupada states that the desires of Srila Bhaktivinode Thakura and Srila Bhaktisiddhänta Sarasvaté Thakura are to preach in Europe and America, and if we are all united then wonderful things can be done. He states how he tried to train his disciples as much as he was able, but due to their being mlecchas and yavanas, it was insufficient. 

Why is he saying this to Srila Narayana Maharaja in this  meeting? Of course Srila Narayana Maharaja could understand the mano 'bhista (internal desire) of Srila Prabhupada, which anyone, (unless they are blind) could also see. That is please train My disciples and co-operatively preach around the world, fulfilling My desires, and also the desire of the previous acharyas.

 
Srila Prabhupada always gave the analogy of the blind man and the lame man. The lame man represented India, and the blind man represented the West. India was materially lame, and the West was blind to spiritual knowledge, if they both co-operate then wonderful things can be done. Here the Gaudiya Math may be likened to the lame man, and Iskcon is the blind man, our previous äcäryas wanted for them to work co-operatively, and that was the final desire of Srila Prabhupada being expressed here. Perhaps the blind man cannot see this though, but Srila Narayana Maharaja knew what Prabhupada meant, therefore he replied, "Whenever they will call me, consult with me, wherever they will ask me to go, I will do according to my ability. However, my qualification is very little. Whatever I can do selflessly, I will do." And "I consider you to be like my spiritual master."
 
          (4) The last disagreement the Iskcon paper had with the direct statements of Srila Prabhupada was stated by them, "given the unfitness of his own disciples, Prabhupada wanted Narayana Maharaja instead to put him in samadhi."  Again, this was also collaborated by the entire conversation. 
If the disciples like PP Bhakticaru Maharaja and Bhavananda already knew everything, then why would they have to consult Srila Narayana Maharaja about the details of the Samadhi ceremony? I quote,          

Prabhupada: You have consulted with Narayana Maharaja?

Tamal Krishna: Yes. This morning Bhakti-caru Swami, Bhakti-prema Swami and Sridhara Swami went to see him, and Narayana Maharaja described the ceremony for the departure of a Vaisnava, great Vaisnava soul. 
 
So full training was not given so they had to take advice from a senior 
Vaisnava. 
 
Actually the most offensive statement in the entire article was the following jewel of Vaisnava-aparädha, where it states on page 28, "Thus, it appears that the idea of Narayana Maharaja's participation in the ceremony originates from Narayana Maharaja himself, not from Srila Prabhupada." 
Thus directly suggesting that Srila Narayana Maharaja went to the Samadhi ceremony for the free feast or something like that. Considering that Srila Prabhupada in the same conversation asks Srila Narayana Maharaja if he will be there for everything, and that he was the only person who could direct the entire viraha mahotsava, and to say that Srila Maharaja went there for some self-interest is just disgusting. Also considering that Srila Prabhupada did not give His disciples the gopi-bhäva mantra at the time of sannyäsa, then who will write that mantra on the divine body of the pure devotee at the time of the Samadhi giving ceremony. You can see Srila Narayana Maharaja writing the mantra on the divine chest of Srila Prabhupada on the video clip, "The final lesson."
 
Of course the real reason Srila Prabhupada didn't want those leaders to touch his body was because they had poisoned him, that is why Srila Prabhupada asked Srila Narayana Maharaja to give him Samadhi. I heard this from Srila Narayana Maharaja Himself. 
 
* More poison info can be found at www.srilaprabhupada.us* Hear Tamal say "serve Prabhupada poison"
  http://srilaprabhupada.us/3servesppoimp3.mp3
 
I don't want to spend too much time on this. I am glad that the GBC have so much time up their sleeves that they can compose 40 page letters on the subject. It is better that they look towards their own deviations, such as the voting in of äcäryas, voting on the fall of the jiva, the zonal äcärya system, the gurukul fiasco etc ad finitum, than trying to cast assertions on the character of an exalted Vaisnava. 
 
Of course, for those great and fortunate souls who took shelter under Srila Prabhupada, and are fulfilling his desires for them to attain pure devotion by remaining under the guidance of the pure Gaudiya Vaisnavas, then for them we apply the verse from the Srimad Bhagavad Gita (9.30);
 
 
"Even if one commits the most abominable action, if he is engaged in devotional service he is to be considered saintly because he is properly situated in his determination."
 
While those who divulge in fault finding and criticism of the Vaisnavas, they are abominable.
 
          This is the principle,
          
Wishing them all the best, and praying for their rectification;
 
A fallen servant of the servant
 
BV Dämodara Maharaja 
 

 

Bhagavat Maharaja: My Response to the GBC Paper: The Final Conversation

 

Parte um
Quando me pediram para examinar o relatório que o GBC recentemente publicou sobre a conversa que teve lugar entre Srila Prabhupada e Srila Narayana Maharaja compreendi imediatamente que eles estavam tentandor apresentar isso de uma maneira que minimizasse a importância de Srila Narayan  Maharajas na cerimônia de Samadhi e de sua relação íntima com Srila Prabhupada. Portanto não fiquei surpreso com o que vi, mas profundamente decepcionado. No entanto ao se examinar o documento com um falante nativo bengali e compará-lo com o arquivo de som desde que eu fiquei chocado que eles seriam tão ousados para fazer tantas mudanças, omissões, adições e até mesmo a conversa e ainda fornecer-nos com o original fita agora altamente digitalmente restaurados. Não tenho a certeza que eles estavam pensando quando eles estavam fazendo isso, mas era óbvio que eles sentiram que poderiam ir embora com ele.

No início dos anos 90, os seguidores de Srila Narayana Maharaja fez uma tradução e transcrição da conversa que foi publicado no livro chamado "O relacionamento duradouro". O título do artigo em si é a "Ordem Final Prabhupada: Na ISKCON e Narayan Srila Maharaja." Baseado no arquivo digitalmente restaurada que eu ouvia com o tradutor bengali também há inúmeros erros nesta apresentação. Entretanto, o trabalho de tradução por discípulos de Srila Narayana Maharaja foi feito no início dos anos 90 fora de uma fita cassete mais barato e não uma fita restaurada digitalmente, com todo o ruído de fundo removido. Falei com a pessoa que ouviu a fita e fez a tradução para esse livro. Ele explicou como tinha de escutá-lo várias vezes para fazer apenas as palavras básicas na conversa e ainda não tinha certeza sobre algumas coisas, mas fiz o melhor que podia sob as circunstâncias. Assim, considerando os obstáculos que teve de enfrentar, é compreensível que haja erros na apresentação.

Não tenho a certeza que a desculpa é para ISKCONS recente apresentação, no entanto, comentando sobre sua apresentação em primeiro lugar gostaria de abordar a questão da relação íntima entre a Srila Prabhupada e Srila Narayana Maharaja que se refere esta e outras conversas que eu e os outros devotos testemunhado. Se você vai para o fólio Base Veda e olhar para a conversa onde Tamal Krishna e outros estão discutindo Srila Narayana Maharaja vem em 8 de outubro de 1977 você vai ver que logo após a conversa onde Srila Prabhupada diz: "Narayan Maharaja vem, então tudo é tudo direita "segue a seguinte conversa depois de uma pausa:

Prabhupada: Quando você voltar?
Bhagavat: Eu só vim agora, meia hora antes, da América.
Upendra: E ele é magro real, Srila Prabhupada. Ele é magro.
Prabhupada: Por quê?
Bhagavat: Porque eu estou seguindo Caturmasya. Tenho reduzido para 160 libras. Antes eu era 260. Agora estou 160.
Prabhupada: Very nice.
Bhagavat: I Shall canto?
Prabhupada: Sim. (Kirtana começa)

Então aqui está a prova que eu estava em Vrindavana neste momento, e testemunhou Srila Narayan relacionamento íntimo com Maharajas Srila Prabhupada.

Não só eu estava presente para várias reuniões entre a Srila Prabhupada e Srila Narayana Maharaja, mas outros também estavam presentes. Aqui está uma cópia de um post feito no livro de rosto por um dos meus irmãos Deus:
"GBC diz que NM última conversa com SP é 8 de outubro de 1977. Eu estava presente ou 10 de novembro 11the quando Srila Prabhupada Swami encontrou NM e Bon. Primeiro em Inglês ouvi SP NM pedir para vigiar os seus discípulos. Em seguida, houve uma conversa Bengali Hindi duração de pelo menos 20 minutos. Não sei se ele foi gravado. Muitas fitas de 1977 desapareceram Sankarshan Prabhu foi duplicando-los em Houston nomeá-los por conteúdo. Ele agora diz que nunca existiu "

Isso nos leva a outra pergunta. Onde estão as fitas? No fólio há conversas gravadas não cotadas de 18 agosto - 1 outubro. Por que isso? Onde estão as conversas? Srila Prabhupada ficou em silêncio durante 6 semanas? Aqui temos um devoto que foi testemunha de uma conversa de apenas 1 a 3 dias antes Srila Prabhupada deixou quando este devoto Srila Prabhupada ouviu dizer em Inglês de Srila Narayana Maharaja por favor, cuide dos meus discípulos. Onde está a fita? Porque é que o GBC ISKCON dizendo que não há conversa como quando temos testemunhas que houve? Este devoto mesmo é um testemunho do fato de que Sankarshan Prabhu estava fazendo cópias dessas fitas. Agora Sankarshan Prabhu está negando isso. PORQUÊ? São as fitas nos arquivos? Vamos ver o que Ekanath Prabhu tem a dizer sobre isso.

Peguei o seguinte excerto de uma carta enviada ao Sol Sampradaya em 5 de fevereiro de 2010 intitulado "Definindo o Record Straight on Audio Srila Prabhupada", escrito por Ekanath Prabhu o diretor dos Arquivos BBT. A seguir, exceto escrito por Ekanath Prabhu revela o quanto de áudio de Srila Prabhupada não foi publicado:

PS. gráfico de progresso contínuo a partir de 02-05-2010:
Audio pronto para transcrever - 47
Bengali revisão em andamento - 4
transferências cassete digital a ser identificada - 249
Inglês revisão concluída - Fase 1-110
Inglês revisão em andamento - Fase 1-62
Inglês revisão em andamento - Fase 2-16
Inglês transcrever em andamento - 66
Hindi transcrever em andamento - 15
Bengali pronto para transcrever - 15
® Veda Pronto para Folio - Base - 10
Hindi pronto para transcrever - 54
Sânscrito pronto para revisão - 50
Carretéis para serem digitalizados e serem identificados - 161
Sânscrito revisão em curso - 26
Transcrições pronto para revisão Inglês - Estágio 1-44

estimativa conservadora de novos arquivos de áudio próxima - 500

Que é de 500 arquivos de áudio publicados pelos arquivos. Existe algo nessas imagens que o GBC é ofuscar de nós? Ekanath diz que não há, mas temos testemunhas de conversas e não há fitas, PORQUÊ? Eu olhei no fólio para ver se eu poderia encontrar alguma coisa no dia 10 ou 11 de novembro de 1977, relativa a uma conversa entre Srila Prabhupada e / Srila Narayana Maharaja Bon Maharaja. Em 13 de novembro há uma conversa que parece pegar no meio entre Srila Prabhupada e Bon Maharaja. É esta a conversa, o devoto está falando? Se assim for este é o dia antes de Srila Prabhupada deixou. Eu estava lá no último dia e Srila Prabhupada não comunicar com ninguém, exceto Srila Narayana Maharaja nos últimos 5 horas de manifestar a sua presença neste planeta, que vou explicar em um minuto. No entanto, temos aqui um testemunho de uma conversa entre parcialmente em Inglês Srila Narayana Maharaja e Srila Prabhupada, onde o devoto Srila Prabhupada ouviu dizer no idioma Inglês "por favor, cuide dos meus discípulos" e temos uma indicação do fólio que isso pode ter ocorrido no dia 13 de Novembro que a outra pessoa o devoto viu na sala era Bon Maharaja ea conversa folio é colocar Bon Maharaja no quarto com Srila Prabhupada em 13 de novembro. Então, quando Srila Narayana Maharaja diz que às vezes "Eu falei com Swamiji no último dia" ele se refere esta conversa sobre o 13 º dia antes de Srila Prabhupada deixou? Se Então, onde está a fita de áudio? Porque é que temos um áudio da conversa entre Bon Maharaja e Srila Prabhupada no meio, sem a fita do começo da conversa? O que está sendo escondida pelo GBC? Onde estão os arquivos AUDIO?

Eu me lembro quando Srila Narayana Maharaja veio no dia 8 de falar com Srila Prabhupada. Várias vezes, depois que Srila Narayana Maharaja veio ver Srila Prabhupada. Eu estava na sala em algumas dessas ocasiões. A intimidade entre Srila Narayana Maharaja e Srila Prabhupada era muito, muito profunda. Ficou claro que eles tinham uma intimidade espiritual entre eles. Senti-me profundamente o privilégio de testemunhar o intercâmbio espiritual entre essas duas belas Mahabhagavats grande.

Quando a primeira vez que vi Srila Narayana Maharaja entrando no complexo do templo Krishna Balarama Mandir Fiquei muito impressionado com sua atitude. Seus profundos olhos azuis claros e olhou radiante e sua pele estava brilhando de uma maneira só me lembro da pele Srila Prabhupada brilhante. Sua graciosa carruagem quando andou fez com que pareça que ele estava flutuando. Ele imediatamente me impressionou como uma personalidade extraordinária. Foi um dia ou dois mais tarde, quando ele retornou para se encontrar com Srila Prabhupada que foram formalmente apresentados.

Na primeira ocasião em que foi formalmente introduzida Srila Narayana Maharaja que apreciava que eu estava seguindo os princípios da Caturmasya. Ele então me pegou pelo braço e me acompanhou em toda a sala ao lado da cama onde Srila Prabhupada estava deitado. Em seguida, descreveu-me o significado da posição e postura das mãos de Srila Prabhupada, pés e tronco. No final da descrição disse que essa postura foi a dança pose e isso significava que Srila Prabhupada estava dançando com Radha e Krishna como falamos. Srila Prabhupada estava em um transe espiritual profundo como o sono de Samadhi e não estava disponível para ter uma interação com o mundo externo. No entanto, quando Srila Prabhupada saiu de seu transe espiritual, como o estado de algumas horas mais tarde, ele disse que tinha falado com Krishna. Ouvindo isso dos lábios de lótus de Srila Prabhupada e lembrando que Srila Narayana Maharaja tinha dito mais cedo naquele dia, eu estava convencido, então e ali que Srila Narayana Maharaja também era um devoto puro, como Srila Prabhupada e que Srila Narayana Maharaja também podia ver e falar com o Sri Lanka Radha e Krishna como Srila Prabhupada.

No último dia, quando Srila Prabhupada partiu deste mundo que eu vi Srila Narayana Maharaja entrar na sala. Novamente Srila Prabhupada não estava se comunicando com ninguém, mas foi neste momento em estado de transe e êxtase foi apresentando vários sintomas como tremores extático, rolar, rugir, arrotos, atordoamento, empalidecendo, e chorando copiosamente. Ninguém foi capaz de comunicar-se com Srila Prabhupada e Srila Prabhupada não foi falar com ninguém. Ele não estava consciente do mundo exterior, embora estivéssemos chorando, cantando, e massageando seu corpo. Quando Srila Narayana Maharaja entrou na sala, ele veio imediatamente à cabeça da cama onde eu estava de joelhos e massageando a cabeça Srila Prabhupada, ele se ajoelhou ao lado da cama, inclinou-se e colocando sua boca junto ao ouvido Srila Prabhupada, ele cantava um mantra para acalmar o seu humor. Neste ponto, Srila Prabhupada saiu do transe e êxtase ficou imóvel. Ele então levantou a mão no ar a apontar seus dedos para Srila Narayana Maharaja em um gesto de dar bênçãos. Um gesto que eu tinha visto antes e foi definitivamente dirigida a Srila Narayana Maharaja.

Neste produziu recentemente o papel GBC tenta fazer parecer que Srila Narayana Maharaja tem deturpado a si mesmo quando ele diz que estava lá no último dia. No entanto, temos duas testemunhas que viram ele no passado e no próximo até o último dia. No penúltimo dia Srila Prabhupada teve uma conversa com Srila Narayana Maharaja que parece ou foi gravada ea fita está ausente ou não foi gravado e está apenas na memória da testemunha. No último dia Srila Narayana Maharaja comunicado com Srila Prabhupada em um caminho espiritual muito poderosa que qualquer outro discípulo de Srila Prabhupada poderia. Além disso, há relatos de testemunhas oculares, onde parece que houve momentos em que Srila Narayana Maharaja foi visitar a Srila Prabhupada e ele não estava se comunicando com ninguém. Além disso, há um vídeo no You Tube no qual Bhakti Caru Maharaja está falando na Gaudiya Matha Devananda na frente de Srila Narayana Maharaja, Tamal Krishna Maharaja e Giriraja Maharaja e muitos devotos da ISKCON. Ele diz as seguintes palavras cito: "Apesar de juniores para Srila Prabhupada (pausa na fala) Srila Prabhupada costumava tratá-lo como seu amigo íntimo, é claro, naqueles dias nenhum de nós estava em Consciência de Krishna. Mas mais tarde, quando Srila Prabhupada em Vrindavana foi em 1977, se preparando para deixar este planeta e voltar para passatempos eternos de Krishna. Srila Prabhupada exibido o íntimo relacionamento que teve com Sua Divina Graça Srila Narayana Maharaja. Narayan Maharaja costumava vir e ver Srila Prabhupada frequentemente e eles usaram para discutir sobre várias coisas muito intimamente ". O link para o vídeo do You Tube é o seguinte:

http://www.youtube.com/watch?v=zbG9Hx0D7mM:

Aqui temos um GBC / GURU da ISKCON, que está ocupando ambas as posições, que está em contradição no presente documento emitido pelo organismo GBC suas declarações anteriores da frequência e da intimidade do relacionamento entre Srila Prabhupada e Srila Narayana Maharaja. Estes relatos de testemunhas indicam claramente que Srila Narayana Maharaja não está exagerando como o GBC, mas alega que, em vez do GBC é minimizar a freqüência ea intimidade da relação de Srila Prabhupada teve com Srila Narayana Maharaja e minimizando a posição de Srila Narayana Maharaja em relação a ISKCON.
No entanto a intimidade da relação entre a Srila Prabhupada e Srila Narayana Maharaja não começa em 1977, em Vraja durante passatempos de Srila Prabhupada desaparecimento como Bhakti Caru Maharaja pontos fora, mas começa 30 anos antes, quando eles se conheceram. Aqui está um trecho de uma carta escrita por Srila Prabhupada Srila Narayana Maharaja em 28 setembro 1966:

"Nosso relacionamento é, sem dúvida baseada no amor espontâneo. É por isso que não há nenhuma chance de nos esquecer uns dos outros ...... Desde a primeira vez que eu vi você, eu ter sido o seu constante bem wisher.At primeira vista me Srila Prabhupada também me viu com love.It como foi no meu primeiro darshan com Srila Prabhupada que eu aprendi a amar. " (Com excepção da carta escrita por Srila Prabhupada Srila Narayana Maharaja 28 de setembro de 1966)

Esta carta deixa claro nas palavras do próprio Srila Prabhupada Srila Prabhupada que tinha sentimentos muito íntimo de Srila Narayana Maharaja partir do momento em que se conheceram. Alguns devotos podem dizer que Srila Prabhupada expressou sentimentos semelhantes aos discípulos diferentes. No entanto a medida em que Srila Prabhupada está comparando a intimidade de seus sentimentos por Srila Narayana marajá com os sentimentos de seu mestre espiritual para ele tem, ao melhor de meu conhecimento, nunca foi expressa a qualquer um dos seus discípulos completamente a maneira que ele é expressá-la aqui para Srila Narayana Maharaja. ISKCONS tentativa de diminuir a intimidade da relação entre a Srila Prabhupada e Srila Narayana Maharaja base gerrymandering esta conversa um e justapondo-lo contra as declarações selecionadas e vários tipos de Srila Narayana Maharaja na minha opinião é uma exposição vergonhoso que ofende tanto o Acharya.

A alegação do GBC é que eles estão fazendo isso para proteger o movimento de Srila Prabhupada. No entanto, o fato real é que ele foi Srila Narayana Maharaja que realmente salvou o movimento de Srila Prabhupada de ser dada a Madan Mohan De, que é filho de Srila Prabhupada em seu ashram anterior, pelos tribunais.
Neste processo judicial interposto após ISKCON Srila Prabhupada partiu, Madan Mohan De propôs que Srila Prabhupada não era um brâmane e, portanto, não poderia tomar sannyas. De acordo com a apresentação ao tribunal, isso significava que Srila Prabhupada era de fato um homem de negócios e que a ISKCON foi a sua empresa de negócio e que legalmente pertencia aos parentes de sangue, ou seja, ele, o filho hereditária Madan Mohan De. Srila Narayana Maharaja foi ao tribunal em Bombaim, pelo menos 6 vezes a expensas próprias para servir como testemunha, em nome da ISKCON no presente caso. Ele citou dados shastric extensa provar que uma pessoa era um brâmane de qualificação não por nascimento. Que qualquer Vaishnava era igual e superior a um brâmane e, portanto, foi qualificada para aceitar o fim Tridandi sannyas. Ele citou dados abrangentes sobre a história ea autoridade da ordem sannyas Tridandi e sua validade de acordo com o shastra. Ele explicou ainda que foi da ordem de Srila Bhaktisiddhanta Saraswati Thakura, o Acharya autorizada na Brahma Madhva Gaudiya Sampradaya e da linha de Sri Caitanya Mahaprabhu, que qualquer pessoa que é um Vaishnava por qualificação, não importa qual a sua linhagem de nascimento é de fato um brâmane qualificado e que a pessoa pode e deve tomar sannyas no momento oportuno. Ele explicou que o seu Guru, Srila Bhakti Prajnana Kesava Goswami, que era irmão de Srila Prabhupada Deus era um sannyasi autorizada na linha de Srila Bhaktisiddhanta Saraswati Thakura, e foi qualificado para adjudicar o diksha sannyas e mantras. Desta forma, Srila Narayana Maharaja deu provas de que desempenhou um papel crucial no processo de salvar ISKCON. A prova de que na verdade ninguém nesse momento em ISKCON foi qualificada para dar. Então, qual é a recompensa Srila Narayana Maharaja para ajudar os discípulos de Srila Prabhupada para proteger ISKCON do processo judicial de seu filho? Qual é a sua recompensa? Ele está proibido de ISKCON.

Se olharmos para o caráter de Srila Narayana Maharaja que vemos em primeiro lugar, que ele veio para os pés de lótus de seu Guru como um homem jovem, deixando para trás uma esposa e filho, abandonando as ordens do seu pai e sua mãe. Este pode não ser grande coisa na América, mas em Portugal esta é uma violação grave dos costumes históricos e vedic social e moral. Ele levou para a prática de Bhakti em 1946 e nunca deixou a prática do serviço devocional nem ele ignorar seus princípios, a qualquer momento em sua carreira devocional. Ele tomou sannyas em 1952 antes que a maioria de nós tinha nascido ainda, e ele nunca se desviou de seu ashram Sannyas votos em 58 anos. Ele sempre cantou um mínimo de 100.000 nomes de santos a cada dia desde o início de sua prática de Bhakti, que é cerca de 65 anos. Ele demonstrou sua posição elevada, permanecendo consciente e cantar Hare Krishna e sob anestesia durante cirurgia cardíaca. Só alguém que está completamente na plataforma transcendental e cuja alma está completamente livre do ônus do ego falso e portanto todo o corpo sutil poderia realizar tal façanha, pois sua alma diretamente habita o corpo e não é afetada pela anestesia. Este é o sintoma de um Purusha Maha. Certa manhã, durante este Kartik passado, enquanto estávamos ouvindo Srila Narayana Maharaja dar sua dissertação de manhã, o padre de Seva Kunja entrou em nosso templo. Ele estava carregando com ele a prasadam Maha e grinaldas das noites anteriores actividades Rasa Lila em Seva Kunja. O sacerdote disse que foi ordenada por Srimati Radhika em um sonho de trazer o Maha Prasada para seu querido sakhi que é conhecido no mundo como Narayan Maharaja. Srila Narayana Maharaja é o Mahabhagavat que é muito amado de Srimati Radharani e Srila Prabhupada.

Em contraste com essa imagem de ideal e transcendental comportamento devocional e da intimidade espiritual com o Senhor Supremo, temos uma infinidade de pessoas na ISKCON chamando a si mesmos gurus e líderes espirituais que nem sequer são capazes de seguir os princípios mais básicos ajustados de Bhakti como seguir os 4 princípios regulativos e cantar 16 voltas a cada dia. Fora da chamada original Gurus onze anos, oito deles reconhecidamente caído dos princípios de Bhakti. Há muitos outros que foram feitos depois que os gurus também caíram. Alguns devotos foram iniciados e reiniciada até cinco vezes. O GBC como um corpo escrito e reescrito um papel posição contraditória filosófica e teológica após o outro, a fim de proteger suas concepções institucionais somente mudá-los mais tarde. O GBC admitiu ter cometido graves contra aparadhas Srila Sridhara Maharaja e, em seguida, se desculpou mais tarde, depois de perceber o seu erro. O GBC admitiu ter cometido aparadhas graves contra o seu próprio irmão exaltado Deus Gaur Srila Govinda Maharaja e, em seguida, pediu desculpas ao perceber seu erro mais tarde. Eles tentaram ofuscar que eles queriam a proibição apenas Srila Narayana Maharaja da ISKCON em 1995, fazendo uma proibição de todas as de Deus Srila Prabhupada Brothers de visitar os templos. Então eles quebraram a sua própria política e convidou os Bhakti Pramode Puri Maharaja e Bhakti vaibhava Puri Maharaja a ISKCON Vrindavana demonstrando que era realmente uma política exclusiva contra Srila Narayana Maharaja. Devotos na instituição da ISKCON até seus níveis mais elevados repetidamente cometido abusos físicos e sexuais contra crianças e mulheres e, em seguida, o GBC sistematicamente cobriu-se de anos.

Este corpo GBC mesmo está dizendo agora que Srila Narayana Maharaja não era com Srila Prabhupada no último dia, não se encontrar com ele várias vezes e ter conversas íntimas com ele, e não receberam instruções para orientar e ajudar seus discípulos. Tenho-vos mostrado neste artigo que temos testemunhas que estavam presentes quando Srila Narayana Maharaja estava com Srila Prabhupada no penúltimo e último dia. Temos testemunhas, incluindo um membro permanente de seu corpo GBC presentes, que viram Srila Narayana Maharaja visitar inúmeras vezes Srila Prabhupada, além da conversa 8 de outubro, e as discussões espiritual íntima com ele. Temos testemunhas que ouviram Srila Prabhupada Srila Narayana Maharaja pedir para orientar e proteger os seus discípulos e da sua missão e temos demonstrado neste artigo como ele tem desempenhado essa tarefa, guardando toda a sociedade. No entanto, essas pessoas muito empenhada para que muitos crimes de Acharys no passado e, em seguida, pediu desculpas por seu erro está novamente cometendo o mesmo erro e agora está tentando nos dizer que o Mahabhagavat, uma pessoa de uma grande integridade e caráter irrepreensível, que tem vivido um verdadeiro e excepcional vida devocional é deturpar os fatos sobre sua relação Srila Prabhupada.

Eu já mostrei neste a primeira parte da minha refutação como o GBC não se contradizem sobre os pontos que eles têm tentado estabelecer em seu estudo a conversa final. Agora, na segunda parte da minha refutação vou apresentar um novo comentário sobre a conversa com base na tradução exata do áudio digitalizado da conversa 8 de outubro e demonstrar mais uma vez, como eles têm traduzido erroneamente as palavras e os significados das palavras de Srila Prabhupada, a fim de minimizar a intimidade de seu relacionamento com Srila Narayana Maharaja e as instruções de Srila Prabhupada a ele para cuidar de sua sociedade e seus discípulos ..

http://www.facebook.com/home.php?#!/notes/bhagavat-maharaja/my-response-to-the-gbc-paper-the-final-conversation/383385744454

Part one
When I was asked to look at the report that the GBC has recently published concerning the conversation that took place between Srila Prabhupada and Srila Narayan Maharaja I immediately understood that they were going to try and present this in a way which would minimize Srila Narayan Maharajas importance in the Samadhi ceremony and his intimate relationship with Srila Prabhupada. Therefore I was not surprised at what I saw but deeply disappointed. However upon examining the document with a Native Bengali speaker and comparing it to the sound file they provided I was shocked that they would be so bold as to make so many changes, omissions, and even additions to the conversation and still provide us with the original tape now highly digitally restored. I am not sure what they were thinking when they were doing this but it was obvious that they felt confident that they could get away with it.

In the early 90’s the followers of Srila Narayan Maharaja made a translation and transcription of this conversation which was published in the book called “Their Lasting Relationship”. The title of the article itself is “Prabhupada’s Final Order: On ISKCON and Srila Narayan Maharaja.” Based on the digitally restored file that I listened to with the Bengali translator there are also numerous errors in this presentation as well. However the translation work by Srila Narayan Maharaja’s disciples was done in the early 90’s off of a cheap cassette tape and not a digitally restored tape with all the background noise removed. I spoke to the person who listened to the cassette tape and did the translation for that book. He explained how he had to listen to it numerous times just to make out the basic words in the conversation and still he was not absolutely sure about some things but did the best he could under the circumstances. So considering the obstacles he had to face it is understandable that there would be errors in the presentation.

I am not sure what the excuse is for ISKCONS recent presentation, however, in commenting on their presentation I would first like to address the issue of the intimate relationship between Srila Prabhupada and Srila Narayan Maharaja as it concerns this and other conversations which I and other devotees witnessed. If you go to the Veda Base folio and look at the conversation where Tamal Krishna and others are discussing Srila Narayan Maharaja coming on October 8th 1977 you will see that right after the conversation where Srila Prabhupada says: ”Narayan Maharaja comes; then everything is all right” the following conversation ensues after a break:

Prabhupäda: When you have come back?
Bhagavat: I just came just now, a half hour before, from America.
Upendra: And he's real skinny, Srila Prabhupada. He's skinny.
Prabhupäda: Why?
Bhagavat: Because I am following cäturmäsya. I have reduced to 160 pounds. Before I was 260. Now I am 160.
Prabhupäda: Very nice.
Bhagavat: Shall I chant?
Prabhupäda: Yes. (kirtana begins)

So here is the evidence that I was in Vrndavan at this time and witnessed Srila Narayan Maharajas intimate relationship with Srila Prabhupada.

Not only was I present for several meetings between Srila Prabhupada and Srila Narayan Maharaja but others were present also. Here is a copy of a post made on face book by one of my god brothers:
“GBC says that NM last Conversation with SP is Oct 8 1977. I was present Nov 10 or 11the when Srila Prabhupada met NM and Swami Bon. First in English I heard SP ask NM to watch over his disciples. Then there was a Bengali Hindi conversation lasting at least 20 minutes. Don’t know if it was taped. Many tapes of 1977 have disappeared Sankarshan Prabhu was duplicating them in Houston naming them by content. He now says they never existed”

This leads us to another question. Where are the tapes? In the folio there are no taped conversations listed from August 18th to October 1st. Why Is that? Where are the conversations? Srila Prabhupada was Silent for 6 weeks? Here we have a devotee who was a witness to a conversation only 1 to 3 days before Srila Prabhupada left where this devotee heard Srila Prabhupada say in English to Srila Narayan Maharaja please take care of my disciples. Where is that tape? Why is the ISKCON GBC saying there is no such conversation when we have witnesses that there was? This same devotee is a witness to the fact that Sankarshan Prabhu was making copies of those tapes. Now Sankarshan Prabhu is denying this. WHY? Are the tapes in the archives? Let’s see what Ekanath Prabhu has to say about that.

I took the following excerpt from a letter posted to the Sampradaya Sun on February 5th 2010 titled “Setting the Record Straight on Srila Prabhupada’s Audio” written by Ekanath Prabhu the director of the BBT Archives. The following except written by Ekanath Prabhu reveals just how much audio of Srila Prabhupada has not been published:

PS. Ongoing progress chart as of 02-05-2010:
Audio ready for transcribing - 47
Bengali proofreading in progress - 4
Digital cassette transfers to be indentified - 249
English proofreading completed--Stage 1 - 110
English proofreading in progress--Stage 1 - 62
English proofreading in progress--Stage 2 - 16
English transcribing in progress - 66
Hindi transcribing in progress - 15
Bengali ready for transcribing - 15
Ready for Folio-- Veda Base ® - 10
Hindi ready for transcribing - 54
Sanskrit ready for proofreading - 50
Reels to be digitized and to be indentified - 161
Sanskrit proofreading in progress - 26
Transcripts ready for English proofreading--Stage 1 - 44

Conservative estimate of new audio files forthcoming – 500

That is 500 audio files unpublished by the archives. Is there something in those files that the GBC is obfuscating from us? Ekanath says there is not but we have witnesses to conversations and there are no tapes, WHY? I looked in the folio to see if I could find anything on the 10th or 11th of November 1977 concerning a conversation between Srila Prabhupada and Srila Narayan Maharaja/Bon Maharaja. On November 13th there is a conversation that seems to pick up in the middle between Srila Prabhupada and Bon Maharaja. Is this the conversation the devotee is talking about? If so this is the day before Srila Prabhupada left. I was there on the last day and Srila Prabhupada did not communicate with anyone except Srila Narayan Maharaja in the last 5 hours of his manifest presence on this planet, which I will explain in a minute. However here we have a witness to a conversation partially in English between Srila Narayan Maharaja and Srila Prabhupada where the devotee heard Srila Prabhupada say in the English Language “please take care of my disciples” and we have an indication from the folio that this may have taken place on the 13th November as the other person the devotee saw in the room was Bon Maharaja and the folio conversation is placing Bon Maharaja in the room with Srila Prabhupada on November 13th. So when Srila Narayan Maharaja says sometimes “I spoke to Swamiji on the last day” is he referring to this conversation on the 13th the day before Srila Prabhupada left? If so WHERE IS THE AUDIO TAPE? Why is it we have an audio of the conversation between Bon Maharaja and Srila Prabhupada in the middle without the tape of the beginning of the conversation? What is being hidden by the GBC? WHERE ARE THE AUDIO FILES?

I remember when Srila Narayan Maharaja came on the 8th to talk to Srila Prabhupada. Several times after that Srila Narayan Maharaja came to see Srila Prabhupada. I was in the room on some of those occasions. The intimacy between Srila Narayan Maharaja and Srila Prabhupada was very, very, deep. It was clear that they had a spiritual intimacy between them. I felt deeply privileged to witness the beautiful spiritual exchanges between these two great Mahabhagavats.

When first I saw Srila Narayan Maharaja walking into temple compound at Krishna Balarama Mandir I was very impressed by his demeanor. His deep blue eyes looked clear and radiant and his skin was glowing in a way I only remember Srila Prabhupada’s skin glowing. His graceful carriage when he walked made it appear like he was floating. He immediately impressed me as an extraordinary personality. It was a day or two later when he returned to meet with Srila Prabhupada that we were formally introduced.

On the first occasion that I was formally introduced to Srila Narayan Maharaja he appreciated that I was following the principles of cäturmäsya. He then took me by the arm and escorted me across the room to the side of the bed where Srila Prabhupada was lying down. He then described to me the meaning of the position and posture of Srila Prabhupada’s hands, feet, and torso. At the end of the description he said that this posture was the dancing pose and it meant that Srila Prabhupada was dancing with Radha and Krishna as we spoke. Srila Prabhupada was in a deep spiritual trance like sleep of Samadhi and was not available for having an interaction with the external world. However when Srila Prabhupada came out of his spiritual trance like state a few hours later he said that he had been talking with Krishna. Hearing that from Srila Prabhupada’s lotus lips and remembering what Srila Narayan Maharaja had said earlier that day, I was convinced then and there that Srila Narayan Maharaja was also a pure devotee like Srila Prabhupada and that Srila Narayan Maharaja could also see and speak to Sri Sri Radha and Krishna just like Srila Prabhupada.

On the last day when Srila Prabhupada departed from this world I saw Srila Narayan Maharaja enter the room. Again Srila Prabhupada was not communicating with anyone but was this time in a state of trance ecstasy and was exhibiting various ecstatic symptoms like trembling, rolling, roaring, belching, being stunned, turning pale, and profusely crying. No one was able to communicate with Srila Prabhupada and Srila Prabhupada was not talking to anyone. He was not conscious of the external world even though we were crying, chanting, and massaging his body. When Srila Narayan Maharaja entered the room he immediately came to the head of the bed where I was kneeling and massaging Srila Prabhupada’s head he kneeled at the side of the bed, leaned forward and placing his mouth next to Srila Prabhupada’s ear he chanted a mantra to calm his mood. At this point Srila Prabhupada came out of his trance ecstasy and became motionless. He then raised his hand up in the air pointing his fingers toward Srila Narayan Maharaja in a gesture of giving blessings. A gesture I had seen before and it was definitely directed at Srila Narayan Maharaja.

In this recently produced paper the GBC tries to make it look like Srila Narayan Maharaja has misrepresented himself when he says that he was there on the last day. However we have two witnesses that saw him on the last and next to last day. On the next to last day Srila Prabhupada had a conversation with Srila Narayan Maharaja which it appears was either taped and the tape is missing or was not taped and is only in the memory of the witness. On the last day Srila Narayan Maharaja communicated with Srila Prabhupada in a very powerful spiritual way which no other disciple of Srila Prabhupada could. Furthermore there are eyewitness accounts where it appears that there were times when Srila Narayan Maharaja went to visit Srila Prabhupada and he was not communicating with anyone else. Furthermore there is a video on You Tube in which Bhakti Caru Maharaja is speaking at the Devananda Gaudiya Matha in front of Srila Narayan Maharaja, Tamal Krishna Maharaja and Giriraja Maharaja and many ISKCON devotees. He says the following words I quote: “Although junior to Srila Prabhupada (pause in speech) Srila Prabhupada used to treat him like his intimate friend, of course in those days none of us were in Krishna Consciousness. But later on when Srila Prabhupada was in Vrndavan in 1977 preparing to leave this planet and go back to Krishna’s eternal pastimes. Srila Prabhupada displayed what an intimate relationship he had with His Divine Grace Srila Narayan Maharaja. Narayan Maharaja used to come and see Srila Prabhupada quite often and they used to discuss about various things very intimately.” The link to that you tube video is:

http://www.youtube.com/watch?v=zbG9Hx0D7mM :

Here we have a GBC/GURU from ISKCON, who is presently holding both those positions, who is contradicting in the present paper issued by the GBC body his previous statements of the frequency and intimacy of the relationship between Srila Prabhupada and Srila Narayan Maharaja. These eyewitness accounts clearly indicate that Srila Narayan Maharaja is not exaggerating as the GBC contends but that rather the GBC is minimizing the frequency and intimacy of the relationship Srila Prabhupada had with Srila Narayan Maharaja and minimizing the position of Srila Narayan Maharaja in relation to ISKCON.
However the intimacy of the relationship between Srila Prabhupada and Srila Narayan Maharaja does not start in 1977 in Vraja during Srila Prabhupada’s disappearance pastimes as Bhakti Caru Maharaja points out, but starts 30 years earlier when they first met. Here is an excerpt from a letter written by Srila Prabhupada to Srila Narayan Maharaja on September 28th 1966:

"Our relationship is certainly based on spontaneous love. That is why there is no chance of us forgetting one another......From the first time I saw you I have been your constant well wisher.At the first sight of me Srila Prabhupada also saw me with such love.It was in my very first darshan with Srila Prabhupada that I learned how to love." (Except of letter written by Srila Prabhupada to Srila Narayan Maharaja September 28th 1966)

This letter makes it clear in Srila Prabhupada’s own words that Srila Prabhupada had very intimate feelings for Srila Narayan Maharaja from the moment they met. Some devotees may say that Srila Prabhupada has expressed similar sentiments to various disciples. However the extent to which Srila Prabhupada is comparing the intimacy of his feelings for Srila Narayan Maharaja with his own spiritual master’s feelings for him has, to the best of my knowledge, never been expressed to any of his disciples quite the way he is expressing it here to Srila Narayan Maharaja. ISKCONS attempt to diminish the intimacy of the relationship between Srila Prabhupada and Srila Narayan Maharaja based on gerrymandering this one conversation and juxtaposing it against selected and various statements of Srila Narayan Maharaja is in my opinion a shameful exhibition that offends both Acharya’s.

The claim of the GBC is that they are doing this to protect Srila Prabhupada’s movement. However, the real fact is that it was Srila Narayan Maharaja who really saved Srila Prabhupada’s movement from being given to Madan Mohan De, who is Srila Prabhupada’s son from his previous ashram, by the courts.
In this court case brought against ISKCON after Srila Prabhupada departed, Madan Mohan De proposed that Srila Prabhupada was not a Brahmin and therefore could not take sannyas. According to the presentation to the court this meant that Srila Prabhupada was in fact a business man and that ISKCON was his business enterprise and that it legally belonged to the blood relations, meaning him, the hereditary son Madan Mohan De. Srila Narayan Maharaja went to court in Bombay at least 6 times at his own expense to serve as a witness on behalf of ISKCON in this case. He quoted extensive shastric evidence proving that a person was a Brahmin by qualification not by birth. That any Vaishnava was equal to and greater than a Brahmin and therefore was qualified to accept the Tridandi sannyas order. He quoted extensive evidence about the history and authority of the Tridandi sannyas order and its validity according to shastra. He further explained that it was the order of Srila Bhaktisiddhanta Saraswati Thakura, the authorized Acharya in the Brahma Madhva Gaudiya Sampradaya and the line of Sri Caitanya Mahaprabhu, that any person who is a Vaishnava by qualification, no matter what their birth lineage is in fact a qualified Brahmin and that person could and should take sannyas at the appropriate time. He explained that his Guru, Srila Bhakti Prajnana Keshava Goswami who was Srila Prabhupada’s God brother was an authorized sannyasi in the line from Srila Bhaktisiddhanta Saraswati Thakura and was qualified to award the sannyas diksha and mantras. In this way Srila Narayan Maharaja gave evidence that played a crucial role in the case to save ISKCON. Evidence that in fact no one at that time in ISKCON was qualified to give. So what is Srila Narayan Maharaja's reward for helping Srila Prabhupada’s disciples to protect ISKCON from the court case of his son? What is his reward? He is banned from ISKCON.

If we look at the character of Srila Narayan Maharaja we see first of all that he came to the lotus feet of his Guru as a young man, leaving behind a wife and child and forsaking the orders of his father and mother. This may be no big deal in America but in India this is a serious breach of historical and vedic social and moral customs. He took to the practice of Bhakti in 1946 and never left the practice of devotional service nor did he disregard its principles at any time in his devotional career. He took Sannyas in 1952 before most of us were even born and he never deviated from his Sannyas ashram vows in 58 years. He has always chanted a minimum of 100,000 holy names every day since the very beginning of his practice of Bhakti which is nearly 65 years. He has demonstrated his elevated position by remaining conscious and chanting Hare Krishna while under anesthesia during heart surgery. Only someone who is completely on the transcendental platform and whose soul is completely free from the encumbrance of the false ego and hence the entire subtle body could perform such a feat because his soul directly inhabits the body and is not affected by anesthesia. This is the symptom of a Maha Purusha. One morning during this past Kartik while we were listening to Srila Narayan Maharaja give his morning dissertation the priest from Seva Kunja came into our temple. He was carrying with him the Maha Prasadam and garlands from the previous nights Rasa Lila activities in Seva Kunja. The priest said that he was ordered by Srimati Radhika in a dream to bring the Maha Prasada to her dear sakhi who is known in this world as Narayan Maharaja. Srila Narayan Maharaja is the Mahabhagavat who is dearly beloved of Srimati Radharani and Srila Prabhupada.

In contrast to this picture of ideal and transcendental devotional behavior and spiritual intimacy with the Supreme Lord we have a plethora of persons in ISKCON calling themselves Gurus and Spiritual leaders who are not even able to follow the most basic adjusted principles of Bhakti like following the 4 regulative principles and chanting 16 rounds every day. Out of the so called original eleven Gurus, eight of them have admittedly fallen from the principles of Bhakti. There are numerous others who were made gurus later who have also fallen. Some devotees have been initiated and reinitiated as many as five times. The GBC as a body has written and rewritten one contradictory philosophical and theological position paper after another in order to protect its institutional conceptions only to change them later on. The GBC has admitted to committing serious aparadhas against Srila Sridhara Maharaja and then apologized later on after realizing their mistake. The GBC has admitted to committing serious aparadhas against their own exalted God brother Srila Gaur Govinda Maharaja and then apologized when realizing their mistake later on. They tried to obfuscate that they wanted to ban only Srila Narayan Maharaja from ISKCON in 1995 by making a ban on all of Srila Prabhupada’s God Brothers from visiting the temples. Then they broke their own policy and invited both Bhakti Pramode Puri Maharaja and Bhakti Vaibhava Puri Maharaja to ISKCON Vrndavan demonstrating that it was really an exclusive policy against Srila Narayan Maharaja. Devotees in the institution of ISKCON up to its highest levels repeatedly committed physical and sexual abuses against children and women and then the GBC systematically covered it up for years.

This same GBC body is now saying that Srila Narayan Maharaja was not with Srila Prabhupada on the last day, did not meet with him numerous times and have intimate conversations with him, and did not receive instructions to guide and help his disciples. I have shown you in this article that we have witnesses that were present when Srila Narayan Maharaja was with Srila Prabhupada on the next to last and last day. We have witnesses, including a standing member of their present GBC body, who have seen Srila Narayan Maharaja visit Srila Prabhupada numerous times, besides the October 8th conversation, and have intimate spiritual discussions with him. We have witnesses who have heard Srila Prabhupada ask Srila Narayan Maharaja to guide and protect his disciples and his mission and we have demonstrated in this article how he has performed this task by saving the entire society. Yet these very persons committed so many offences to Acharys in the past and then apologized for their mistake are again making the same mistake and now trying to tell us that the Mahabhagavat, a person of great integrity and unblemished character who has lived a true and exceptional devotional life is misrepresenting the facts about his relationship Srila Prabhupada.

I have now shown you in this the first part of my refutation how the GBC have contradicted themselves on the points that they have tried to establish in their paper the Final Conversation. Now in the second part of my refutation I will present a new commentary on the conversation based on the accurate translation of the digitized audio of the October 8th conversation and demonstrate yet again how they have mistranslated the words and meanings of Srila Prabhupada’s words in order to minimize the intimacy of his relationship with Srila Narayan Maharaja and Srila Prabhupada’s instructions to him to take care of his society and his disciples.

 

 

               

 

 

AS TRÊS GRANDES ONDAS DE SRI CAITANYA MAHAPRABHU NO BRASIL

(História do Movimento Hare Krsna no Brasil - por Vyasa Dasa)

Relato Histórico do Inicio do Vaisnavismo no Brasil em 1973, com A.C. Bhktivendanta Swami Prabhupada, e os demais momentos importantes que se seguiram com a continuidade evolutiva do Estabelecimento de Grandes Acaryas Vaisnavas, sendo Srila Sridhara Maharaja a partir de 1.980 e atualmente Srila Narayana Maharaja.

 

 

 

Livros Vaisnavas

Página Inicial

Estamos no Ar desde 20 de janeiro de 2.003
Você é o nosso visitante nº

<>

Agenda Vaisnava -Bhakti Yoga - Links - Comunidades Vaisnavas no Orkut - Culinária Vegetariana  -Editorial - E-mail Guardiões/Fale Conosco -   Livros - Notícias - Orkut - Guardiões.com - Orkut  Tulasi Dev  - Página Antiga - Página Principal em  Português -  Parampara - Relação de Editoriais e Textos - Sridhara Maharaja no Brasil - Srila Prabupada no Brasil -  

Quem Somos - Artes Marciais - Bhakti YogaLinks - Livros -    Fale Conosco - Acaryas

novela das oito a caminho das